نوشته شده توسط : سامان

امروزه با پیشرفت تکنولوژی قطعات الکترونیکی زیادی ساخته شده اند که درمقابل نوسانات برق بسیار حساس هستند.برخی از این دستگاه ها قیمت بالایی دارند و دارای کاربرد حساسی هستند. راهی که می توان ازاین دستگاه در مقابل نوسانات و قطعی برق ایمن نگه داشت استفاده از ups لاین اینتراکتیو است.
یو پی اس لاین اینتراکتیو یکی از پرکاربردترین انواع یو پی اس است که مصارف مختلفی از استفاده های شخصی گرفته تا تجاری را در بر می گیرد. معمولا عمده ی یو پی اس های بین 0.5KVA تا 5KVA بازار را یو پی اس های لاین اینتراکتیو تشکیل میدهند.
در این نوع یو پی اس همانند یو پی اس آفلاین در صورت وجود برق شهری مصرف کننده ها جریان مورد نیاز خود را از برق شهری می گیرند با این تفاوت که یک ترانس برای تنظیم ولتاژ خروجی در مسیر مصرف کننده ها قرار دارد این ترانس تنظیم ولتاژ نقش مهمی در محافظت مصرف کننده ها زمانی که تغییرات زیاد ولتاژ اتفاق می افتد دارد و در صورت تغییرات زیاد در ولتاژ خروجی به مصرف کننده ها یو پی اس به روی باطری سوئیچ میکند. یو پی اس لاین اینتراکتیو در مقایسه با یو پی اس آنلاین (online ups) دارای زمان بی برقی ( delay time ) در حدود 5 میلی ثانیه می باشد و تفاوت آن با یو پی اس آفلاین ( offline ups ) در استفاده از ترانس در مسیر ورودی برق و کنترل ولتاژ خروجی در حالت استفاده از برق شهر می باشد.

یو پی اس لاین اینتراکتیو

عملکرد ups لاین اینتراکتیو

UPS تعاملی خطی از نظر عملکردی مشابه UPS آفلاین است، اما با افزودن یک ترانسفورماتور ولتاژ که سیم پیچ آنها قابل اضافه و کم شدن است در نتیجه می تواند میدان مغناطیسی و ولتاژ خروجی ترانسفورماتور را کم یا زیاد کند. این کار همچنین ممکن است توسط یک ترانسفورماتور تقویت کننده باک انجام شود که از یک ترانسفورماتور خودکار متمایز است.

کاربرد یو پی اس لاین اینتراکتیو

این دستگاه به دلیل اطمینان بالا، قیمت مناسب و قابلیت اصلاح ولتاژ محبوبترین یو پی اس در کل انواع یو پی اس ها است. این یو پی اس مناسب سرورهای کوچک، کامپیوترهای شخصی و تجهیزات شبکه است و قابلیت نصب در رک را نیز دارد. یو پی اس فاراتل مدل SSP3000X-RT با تکنولوژی لاین اینتراکتیو یک یو پی اس لاین اینتراکتیو مناسب برای سرور های کوچک است.

مزایا و معایب یو پی اس لاین اینتراکتیو

ups لاین اینتراکتیو دارای بازدهی و قابلیت اطمینان بالا هستند. دمای کار پایین تری نسبت به ups آنلاین دارند. اما از محدودیت آن می توان، غیر عملیاتی بودن برای توان های بیشتر از 5kva را اشاره کرد. در مقابل نوسانات برق به خوبی محافطت نمی کنند. در جاهایی که نوسانات برق زیاد است مرتب از شارژ باتری ها باید استفاده شود. قیمت یو پی اس لاین اینتراکتیو نسبت به آنلاین پایین تر است و تعداد باتری کمتری با توان برابر نیاز است به همین دلیل مورد استقبال کسب و کار های کوچک قرار می گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سامان

ساخت آپارتمان‌های چند طبقه، دسترسی به آب با فشار مناسب را برای طبقات آخر با مشکل مواجه کرده است؛ این مشکل با استفاده از پمپ آب قابل حل است. از سوی دیگر با از راه رسیدن فصل گرما و قطعی برق، مشکلاتی برای استفاده از پمپ آب پیش خواهد آمد. برای اینکه در زمان قطعی برق دسترسی به آب با مشکل مواجه نشود، نیاز به خرید یو پی اس برای پمپ آب دارید.

یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه دستگاهی است که انرژی الکتریکی یا برق را بدون وقفه به لوازم برقی شما می رساند.
سیستم برق اضطراری برای پمپ آب یا (Emergency Power Systems) نوعی سیستم برق اضطراری است که برای تامین برق در مواقع بحرانی یا در صورت خرابی شبکه برق معمولی استفاده می شود.
برق اضطراری برای سیستم های حساس، برخی از سیستم های حساس و مهم در منازل ومراکز عمومی یا در ادارات و کارخانه ها باید در زمان قطع برق در شهر به کار خود ادامه دهند. در غیر اینصورت برخی از مشکلات در هنگام قطعی برق ساختمان بوجود می آید برای چاره اندیشی در مقابل این مشکلات در زمان قطعی برق
باید منابعی برای تامین برق در زمان نبودن برق شبکه در نظر گرفته شود و سیستم برق اضطراری یو پی اس بهترین روش برای پیشگیری از بوجود آمدن این مشکلات می باشد.

 

دستگاه برق اضطراری خانگی

سیستم برق اضطراری خانگی فواید بسیاری دارد مهم‌ترین و اصلی‌ترین فایده آن برای زمان‌هایی است که قطعی برق طولانی می‌شود به خصوص در فصل تابستان که از وسایل خنک‌کننده استفاده می‌کنید می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند و در برخی از موارد حتی باعث فاسد شدن مواد غذایی می‌گردد.

با توجه به اینکه اکثر وسایل برقی که از برق استفاده می کنند، از جمله یخچال، تلویزیون، مودم خانگی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، فریزر، کولر و … به نوسانات برق حساس هستند و راه حل اصلی این مشکلات احتمالی استفاده از سیستم خیره انرژی یا UPS است.

 


یو پی اس برای پمپ آب چقدر دوام می‌آورد؟

توصیه ما این است قبل از سرمایه‌گذاری روی خرید یو پی اس برای پمپ آب ساختمان خود، لازم است بدانید باتری سیستم شما چقدر دوام می‌آورد. زمانی که برق قطع می‌شود یا پمپ مخزن اولیه شما از کار می‌افتد، نیروی لازم برای پمپاژ کردن آب توسط پمپ آب از طریق یو پی اس تامین خواهد شد؛ بنابراین میزان دوام آوردن یو پی اس با میزان مصرف انرژی پمپ رابطه مستقیم دارد.

دقت کنید هرچه پمپ قوی‌تر باشد، زمان تامین انرژی کوتاه‌تر خواهد بود. به طور کلی، قدرت پمپ‌های آب یا 1.4 اسب بخار یا 1.3 اسب بخار هستند. پمپ 1.4 اسب بخار جریان کمتری از باتری دریافت می‌کند و عمر باتری را به حداکثر می‌رساند. پمپ 1.3 اسب بخار ممکن است سریع‌تر پمپاژ کند، اما باتری را نیز سریع‌تر تخلیه می‌کند. لازم است بدانید در کل پمپ‌های آبی که به وسیله یو پی اس کار می‌کنند، طول عمر محدودی در هنگام قطع برق دارند.

 


طول عمر باتری یو پی اس برای پمپ آب چقدر است؟


زمان کارکرد باتری با افزایش سن کاهش می‌یابد؛ با این حال سیستم‌های یو پی اس می‌توانند چندین سال قدمت داشته و همچنان قابل استفاده باشند. بسیاری از صاحبان خانه‌ها که از یو پی اس در سیستم پمپ آب استفاده کرده‌اند، متوجه شده‌اند که با افزایش سن باتری، ظرفیت نگهداری شارژ نیز کاهش می‌یابد. اگر باتری شما در حالت نو می‌تواند حدود 7 ساعت به طور مداوم کار کند، پس از گذشت زمان ممکن است فقط 2 الی 3 ساعت یا حتی کمتر هنگام قطع شدن برق کار کند.

در باتری‌های سرب اسیدی که اغلب در یو پی اس‌های پمپ آب استفاده می‌شوند، صفحات سربی درون باتری UPS به مرور زمان خورده می‌شوند و توانایی خود را برای نگهداری شارژ از دست می‌دهند. با بالا رفتن سن باتری، ولتاژ کاهش می‌یابد که به طور موثر به این معنی است که انرژی کمتری توسط باتری دریافت شده و باتری زودتر از کار می‌افتد. اگر مولتی متر یا ولت-اهم در اختیار داشته باشید، می‌توانید ولتاژ بین قطب مثبت و منفی باتری را اندازه‌گیری کنید. اگر ولتاژ کمتر از 12.1 ولت باشد، نشان‌دهنده این است که باتری قدیمی شده و ممکن است همین روزها از کار بیفتد.

 

نکات مهم هنگام خرید یو پی اس برای پمپ آب

اگر می‌خواهید وسیله‌ای مانند یو پی اس برای پمپ آب بخرید، باید مطمئن شوید که یو پی اس شما به اندازه کافی بزرگ است. یو پی اس‌ها معمولا با وات رتبه‌بندی می‌شوند. تنها راه برای اطمینان از پشتیبانی طولانی مدت یو پی اس از پمپ آب شما این است که گزینه‌ای را تهیه کنید که ظرفیت بالاتری داشته باشد. هنگام خرید یو پی اس برای پمپ آب ابتدا باید آمپر پمپ را پیدا کنید؛ زیرا به یو پی اسی بسیار بزرگ‌تر از پمپ آب خود نیاز دارید.

 



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سامان

همانطور که می دانید این روزها و در عصر حاضر برق به بخش مهمی از نیازهای خانه ها و دنیای شرکت ها تبدیل شده است. بدون برق، رایانه های ما و سایر دستگاه های برقی نمی توانند کار کنند. بنابراین نیاز به یک پشتیبان و تامین کننده دارند تا در شرایط اضطراری بتواند نیاز آن ها به برق را برطرف نماید. منبع تغذیه یو پی اس دقیقا همان نیروی کمکی و پشتیبان می باشد که با خاموش شدن برق می تواند نجات دهنده زندگی باشد. سیستم تامین کننده برق بدون وقفه یا همان ups به شما کمک می کند کار خود را برای مدت معینی ادامه دهید و اسناد مهم را در رایانه شخصی یا سایر دستگاه های هوشمند خود ذخیره کنید. منبع تغذیه بدون وقفه دستگاههای الکترونیکی شما را از مشکلات مختلف مربوط به برق محافظت می کند.
از آنجایی که باتری های UPS برای تداوم کار بسیار ضروری هستند و در عین حال در برابر مشکلات و خرابی بسیار آسیب پذیر هستند، مهم است که باتری های UPS خود را هوشمندانه انتخاب کنید، محدودیت های آنها را درک کنید و یک برنامه تعمیر و نگهداری باتری مناسب را اجرا کنید. انجام این کار به شما اطمینان بیشتری نسبت به سیستمی می دهد که مسئول حفظ و راه اندازی کسب و کار شما، مهم نیست که چه باشد.


سه مزیت مهم استفاده از یو پی اس

  • استمرار عملیات
  • حفاظت
  • برخط

استمرار عملیات

هنگامی که به یک پریز برق وصل می شوید، منبع تغذیه یو پی اس اجازه می دهد تا برای یک دوره زمانی خاص، تجهیزات شما ایمن باشد. با تعویض استفاده از باتری، با استفاده از Ups از هدر رفتن داده جلوگیری می شود و به اپراتورها امکان می دهد کامپیوترها یا سایر تجهیزات شبکه را با روشی ایمن و مؤثر خاموش کنند. نتیجه نهایی بهره وری بالاتر است.

حفاظت

یکی دیگر از مزایای مهم منبع تغذیه یو پی اس، افزایش حفاظت است. از آنجا که مدار در این دستگاه قدرت ولتاژ را به طور مداوم کنترل می کند، می تواند احساس افزایش موج، سنبله و قطع برق شود. بنابراین، هنگامی که منبع تغذیه بدون وقفه یک مشکل الکتریکی را حس می کند. به برق AC که توسط یک باتری تولید می شود سوئیچ می شود.


برخط

یکی دیگر از مزایای مهم منبع تغذیه یو پی اس ، به اصطلاح “بصورت آنلاین” است. اگرچه یو پی اس معمولاً بیشتر از سایر دستگاه های آماده به کار هزینه دارد اما در هنگام استفاده از تجهیزات برقی حساس، مزایای بیشتری را ارائه می دهد. این منبع تغذیه همیشه منبع باتری را تغذیه می کند.


آیا می توانم یک یو پی اس با ظرفیت باتری قابل تعویض بخرم؟

بله، برخی از مدل های یو پی اس دارای باتری قابل تعویض هستند، بنابراین در صورت نیاز می توانید باتری را با یک باتری جدید تعویض کنید. این مدل‌ها معمولاً با باتری‌های قابل تعویض استاندارد عرضه می‌شوند که می‌توان آن‌ها را با باتری‌های مشابه یا باتری‌های جایگزین تولیدکننده جایگزین کرد.

یک باتری قابل تعویض در یو پی اس به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به خرید یو پی اس جدید، باتری را تعویض کرده و در صورت نیاز به استفاده از دستگاه ادامه دهید. همچنین باتری قابل تعویض در طول عمر یو پی اس هزینه های نگهداری را کاهش می دهد.

اگر می خواهید یک یو پی اس با باتری قابل تعویض بخرید، بهتر است مشخص کنید که آیا مدل یو پی اسی که قصد خرید آن را دارید باتری قابل تعویض دارد یا خیر. همچنین قبل از تعویض باتری، بهتر است دستورالعمل تعویض باتری سازنده دستگاه را به دقت مطالعه کنید و در صورت لزوم با یک تکنسین مجرب مشورت کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: باتری یو پی اس , ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 تير 1402 | نظرات ()